Vijf manieren waarop je purpose inzet voor het werven van Gen Z (geboren tussen 1997 en 2007)

Gen Z is meer dan andere generaties gefocust op purpose. We gaan er daarom van uit dat je bedrijf een doel heeft dat maatschappelijke en/of milieu betrokkenheid uitstraalt en gemeend is.

Hoe zorg je dan als bedrijf dat je Gen Z werknemers aantrekt? En hoe biedt je waar deze generatie behoefte aan heeft?

  1. Gen Z is opgegroeid in een tijd van maatschappelijke onrust en wereldwijde uitdagingen. Daarom vindt Gen Z het belangrijk een verschil te kunnen maken. Ze willen een positieve invloed op de samenleving te hebben. Door het benadrukken van de missie van je bedrijf trek je Gen Z kandidaten aan. Ze zijn gemotiveerd om aan de missie bij te dragen.
  2. Gen Z hecht waarde aan authenticiteit. Het werk dat ze graag doen is betekenisvol en sluit aan bij hun eigen waarden. De missie van het bedrijf moet oprecht zijn en moet worden uitgedragen door alle lagen in het bedrijf. De werknemer ervaart hierdoor een gevoel van eigenaarschap en autonomie. Dit leidt tot meer tevredenheid, meer productiviteit en meer loyaliteit.
  3. Gen Z werknemers zijn zich sterk bewust van hun talenten. Een werkgever die gelegenheid biedt deze talenten te ontwikkelen en kans ziet deze aan het doel van het bedrijf te koppelen, houdt werknemers vast. Zij zullen groeien, uitgedaagd worden en terug willen geven.
  4. Gen Z is opgegroeid met computers en mobiele telefoons en voert een continue dialoog met de wereld om haar heen. Gen Z verwacht van een werkgever hetzelfde. Ze zullen zich goed voelen in een omgeving waarin digitalisering vanzelfsprekend voor de missie wordt ingezet en de nieuwste ontwikkelingen volgt.
  5. Gen Z is zuinig op de omgeving maar ook op zichzelf. Stress is onderwerp van gesprek en hier heeft Gen Z een relatief lage tolerantie voor. Een goede work life balance is essentieel voor hen. Deze generatie heeft fysieke maar ook mentale gezondheid hoog in het vaandel staan. De werkgever die erin slaagt zijn zorgzaamheid voor samenleving en milieu te verbinden aan zorgzaam werkgeverschap behoudt een betrokken Gen Z voor het bedrijf.

Wil je meer weten over het maken en implementeren van je duurzaamheidsstrategie en het belang hiervoor voor Gen Z? Lees dan onze blog hierover.

Wil je meer weten over het belang van purpose en het implementeren van je duurzaamheidsstrategie? Volg ons dan op LinkedIn en schrijf je in op onze nieuwsbrief.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Can I help you?