Digitale Transformatie van Belgisch mediabedrijf

Context

Een mislukte poging om een Belgische mediaorganisatie te verkopen leidde tot de beslissing om de organisatie te integreren met haar Nederlandse zusteronderneming om inkomsten- en kosten synergiën te realiseren. Ook moest de organisatie digitaal getransformeerd worden.

Doel

Het doel van deze opdracht was het verhogen van de omzet en winst van het bedrijf en het voorbereiden van de verkoop van het bedrijf.

Aanpak

  • Focus op marktleidende segmenten en het afstoten van niet-kernactiviteiten.
  • Implementeren van een digitaal transformatieplan om het online bereik en de digital advertentie-inkomsten te verhogen.
  • Opzetten van een Belgisch-Nederlandse back-office organisatie voor Financiën, HR, IT en abonnementsservices, resulterend in aanzienlijke kostenbesparingen.

Resultaten

  • Aanzienlijke toename van het cross-media bereik en succesvolle overgang van print-gedomineerde naar een multi-channel aanpak, wat leidde tot een 45% toename in online advertentie-inkomsten.
  • Kostenbesparingen van 20% door de gedeelde back-office organisatie.
  • Verbeterde financiële prestaties en versterkte digitale positie van het bedrijf.

Wil je meer weten over het digitaal transformeren van je bedrijf? Volg ons dan op LinkedIn en schrijf je in op onze nieuwsbrief.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Can I help you?